Villkor

Avtalsvillkor – Wieselgrens Trafikskola

1. Acceptera avtalsvillkor

Genom att skriva in dig på Wieselgrens Trafikskola blir du kund och användare av våra tjänster och accepterar därmed dessa avtalsvillkor.

2. Minderårig

Om du är under 18 år måste du enligt lag ha dina föräldrars eller annan förmyndares samtycke för att gå med på våra avtalsvillkor. Innan inskrivning kan ske måste du kunna uppvisa för trafikskolan ett skriftligt intyg undertecknat från dina vårdnadshavare/förmyndare, om samtycket inte kan skaffas på annat godtagbart sätt.

3. Personligt konto via Elevcentralen

Ditt konto är personligt. Inloggning och lösenord skall användas av dig, du har själv ansvar för att skydda detta. Wieselgrens Trafikskola är inte ansvariga för eventuell skada som uppstått om någon annan utomstående loggar in och använder ditt konto. Som kund har du tillgång till Elevcentralen och dess tjänster under hela din utbildning. Wieselgrens Trafikskola förbehåller sig rätten att stänga av kontot vid missbruk av tjänsten.

4. Dina personuppgifter

Enligt den nya lagen GDPR så krävs det ett samtycke ifrån dig som elev hos oss att vi lagrar dina personuppgifter. Detta gör vi i 7 år pga. bokföringsskäl. Vi är väldigt måna om dina personuppgifter och du kan när du vill återkalla ditt samtycke.

5. Priser och betalning

Aktuella priser hittar du på vår webbplats. Priserna kan komma att ändras under utbildningens gång.
För att kunna tillgodoräkna sig rabatterna i våra startpaket krävs förskottsbetalning. Giltigheten av alla startpaket är ett (1) år från betalningsdatum och berörs då ej av eventuella prisändringar.
Vi tar emot betalningar via bankgiro, bankkort och kontant.

6. Fakturering

Wieselgrens Trafikskola tillämpar fakturabetalning för de produkter och tjänster som kunden köper och som inte betalas vid kurs eller köptillfället. Fakturan skickas till den adress som kunden uppgett vid inskrivningen.
Det är upp till kunden att informera om förändrade adressuppgifter. Avgifter som tillkommer pga. felaktiga adressuppgifter debiteras kunden. Betalningsvillkor är 20 dagar.

7. Avbokningsregler

Avbokning eller ändring av körlektioner måste meddelas till kontoret 1 vardag innan, senast kl 12:00.(O.B.S att avbokning via mail eller telefonsvarare inte godtas) Annars utgår full debitering! Sjukdom skall alltid styrkas med läkarintyg för att elev skall få lektions/kurskostnad tillgodo. Avbokning på annat sätt godkänns Ej!

O.B.S

-Avbokning av körlektion på lördagar, söndagar eller måndagar skall ske senast fredagen före.
-Vid avbokning gällande lektion dagen efter röd dag skall avbokningen ske innan helgdagen inträffar.

-Om din lärare får förhinder kommer skolan att i första hand ersätta med en annan lärare. Om detta inte är möjligt då avbokas din lektion.

–Risk 2 (halkan) samt uppkörning bokas när en lärare anser att du har uppfyllt kraven för att utföra dessa.

Handledarkurs/Riskettan:

Skall betalas 3 dagar innan kursens start. Avbokning eller ändring av handledarkurs eller riskettan måste meddelas till kontoret 3 vardagar innan annars utgår full debitering! Sjukdom skall alltid styrkas med läkarintyg för att konsumenten skall få lektions/kurskostnad tillgodo. Avbokning på annat sätt godkänns ej

8. Alkolåsanvändning

Wieselgrens Trafikskolas samtliga fordon är utrustade med alkolås. Kunden måste vid varje körlektion göra ett godkänt utandningsprov. Vid ej godkänt utandningsprov genomförs ej körlektionen, men debiteras kunden.

9. Upphovsrätt och nyttjanderätt

Allt material är skyddat av lagen om upphovsrätt.

10. Friskrivning från ansvar

Wieselgrens Trafikskola tar inte ansvar för avgifter som kan tillkomma vid påminnelse eller inkassokrav om kunden ej uppgett rätt adress eller uppdaterat oss med rätt uppgifter.

11. Ändringar av dessa avtalsvillkor

Avtalsvillkoren kan komma att ändras under körkortsutbildningen. Då kommer detta att aviseras på elevcentralen. Ett godkännande av avtalsvillkoren via elevcentralen, anses att kunden accepterat avtalet.

12. Vid eventuell tvist

Wieselgrens Trafikskola kommer göra allt för att du som kund skall bli nöjd. Skulle vi misslyckas med detta skall du som kund i första hand vända dig till skolans ansvarig på Wieselgrens Trafikskola. I annat fall skall du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. (ARN.se)